måndag 23 mars 2009

11. Personliga startsidor

Jag gillar att redigera om googles startsida. Det här blir en klar favorit.
Bra funktion med att lägga till moduler och få in tex RSS-flöden här. Har bla lagt till vår gemensamma biblioteksblogg där vi för över "snabb" info från lånedisken. Plus arbetsförmedlingens RSS-tjänst. Hoppades att LUs personalenhet hade satt RSS på sin "lediga platser-sida", men det är bara mailprenumeration sdär, men den fungerar bra den också.
Har delat med mig moduler till Ludvig - no problems. Använt mig av plugingprogrammets "att göra lista" och skall avverka punkt två och avlösa Anna i disken. Bra tjänster.

1 kommentar:

  1. Det är alltid roligt om man hittar något som direkt fungerar i det dagliga arbetet.
    Själv använde jag iGoogle hemma länge innan jag också började peta in jobbgrejer där.

    SvaraRadera